DIETA PODLE KREVNÍCH SKUPIN

16. ledna 2011 v 11:37 |  Zdraví a Krása

DIETA PODLE KREVNÍCH SKUPIN


JAKÁ VÝŽIVA JE VHODNÁ A JAKÁ NEVHODNÁ PRO KREVNÍ SKUPINU "0":

Z hlediska výživového se jedná o jedince se "silným" zažíváním, které je schopné zpracovat bez následků více masa, než jsou schopni nositelé ostatních krevních skupin. Masožroutství je však přece jenom spojeno s riziky - tito jedinci jsou náchylnější k zánětům a vředům střevního traktu, kloubů, případně i dně a močovým kamenům. Značná konzumace masa a hlavně uzenin je i pro ně riziková nadměrným příjmem živočišných tuků!
Tito lidé se nenechají přesvědčit ke změně stravovacích zvyklostí a stále konzumují hlavně masité produkty, případně alespoň mléčné. Na jedné straně je to pro ně dobře, na druhé je to značné riziko v případě, že konzumaci masa a tuku přehánějí, a především tehdy, když je kombinují s řadou pro ně nevhodných potravin a potravinářských výrobků uvedených výše.
Nulky nesnášejí radikální změny v jídelníčku a podobně se špatně přizpůsobují změnám vnějšího prostředí!

DOPORUČENÍ PRO VÝŽIVU:
Konzumujte méně energie, což je snadné při omezení příjmu tuků. Jezte maso libové vařené nebo pečené bez tuku, nikdy ne smažené. Můžete jíst červené maso, omezte však konzumaci uzenin na nejmenší možnou míru. (Doporučení jíst maso může na druhé straně být problém pro řadu lidí, například pro sportovce-vytrvalce, kteří nemají maso rádi nebo jimž ho dokonce někteří trenéři výslovně zakazují. V případě, že se rozhodnou jíst masa minimum, zákonitě musí konzumovat víc obilovin a luštěnin. Proto musí používat směs zažívacích enzymů pomáhajících trávit cukry a kromě toho řadu dalších specializovaných doplňků sportovní výživy s obsahem aminokyselin a minerálů, z nich nejvíc železo a zinek.)
"Nulky" nemusí, ba dokonce ani by neměly pravidelně konzumovat mléčné produkty. Především by však měly značně omezit příjem obilovin. (Omezení mléčných výrobků je zase problém pro sportovce, a to ty, kteří se věnují silovým sportům a jsou zvyklí konzumovat mléko ve formě speciální doplňkové stravy.) Toto doporučení je pro většinu alternativních a stejně tak i ortodoxních dietologů naprosto šokující!

CO NEJÍST?
Potraviny s obsahem lepku - pšenici a potraviny z ní vyrobené - kukuřici včetně např. corn-flaků - fazole některých typů s výjimkou velkých - bílý a celozrnný pšeničný chléb s občasnou výjimkou celozrnného žitného - italské těstoviny z tvrdé pšenice čočka - hořčičná semínka zelená - syrové zelí bílé, červené i čínské - chřest - květák - slaninu - husu - šunku vepřové - majonézu - mléko a syrovátku (pozor, nulky jsou náchylné k laktózové intoleranci) - kaviár a ryby nakládané v majonéze - tučné sýry a jogurty a tučné tvarohy - oleje (s výjimkou olivového a lněného) - ovesnou mouku a otruby avokádo - houby - olivy - meloun - kokos - pomeranče rebarboru - borůvky - mandarinky - jablečný a pomerančový džus - ocet - pepř - kukuřičný škrob a sirup - kapary kečup - nakládanou zeleninu - kávu - likéry - limonády čaje.

JAKÉ BY NEMĚLY BÝT POUŽITY LÉKY A SUPLEMENTY?
alfalfa, aloe, Echinacea, Senna, vit. B12 (je spíše zbytečný než škodlivý), vitaminy A a E (jsou podle autora teorie dostatečně obsažené v přirozené stravě). Z léků jsou to především penicilinová antibiotika, sulfonamidy, makrolidová antibiotika.

NAOPAK JE NUTNÉ POUŽÍVAT TAKOVÉ, KTERÉ:
a) podporují rychlost přeměny látek (třeba karnitin, vitamín C, lékořice, jod, draslík);
b) podporují srážlivost krve (když je porucha - např. sportovci mají sníženou v důsledku adaptace!);
c) omezují rizika zánětu (žraločí chrupavky, yucca);
d) podporuji činností štítné žlázy (jod ve formě mořských řas);
e) zabraňují vzniku vředů žaludku (řasa Fucus vesiculosus a lékořice).

CO DĚLAT PROTI NADVÁZE?
a) Nejíst tučné a smažené, bílé pečivo a cukrářské výrobky, knedlíky s omáčkou, těstoviny s tučnou omáčkou a sýrem, músli a corn-flaky s mlékem, zákusky;
b) cvičit poměrně intenzívně.


JAKÁ VÝŽIVA JE VHODNÁ A JAKÁ NEVHODNÁ PRO "ÁČKA" ?
Nositelé této krevní skupiny mají v dnešní moderní společnosti západního typu smůlu - jsou totiž neustále vystaveni tlaku trhu orientovaného na živočišné produkty. Kromě toho výchova v oblasti výživy je prakticky nulová, takže vegetarián se zásadním způsobem vymyká z normy a jen s obtížemi hledá kvalitní potraviny. Konzumace nadbytku živočišných bílkovin je hlavní příčinou poruch trávicího traktu a postupného vzrůstu krevního cholesterolu, a tím i následných poruch zdraví. Riziko oběhového onemocnění stoupá i v důsledku stresu. Podobně je to s běžně nadměrnou konzumací tuků živočišného původu.

DOPORUČENÍ PRO VÝŽIVU:
Vegetarián nemusí nutně trpět nedostatkem bílkovin - může totiž dobře využívat sójové produkty, případně některé druhy luštěnin jako jejich základní zdroj. Měl by jíst hojnost zeleniny, používat kvalitní rostlinný olej zpracovaný nejlépe za studena, s ohledem na málo výkonný žaludek i dostatek ananasu. Neměl by naopak jíst velké množství zahleňujících potravin (mléko a džusy z jižního ovoce, především pomerančů).

CO NEJÍST?
Maso a tučné uzeniny ze syrového masa - mléčné produkty, zejména tučné - velké fazole a kupodivu i pšenici (ve větším množství) - slaninu - tučnou drůbež - vnitřnosti - jehněčí králíka - bažanta - telecí - ančovičky - kaviár - škeble kraby - úhoře - žáby - halibut - herinky - mušle- chobotnice - lososy - tvrdé a tučné sýry - zrající sýry cottage - kešú - pistácie - červené fazole - limu a velké fazole - fazole Garbanzo - tamarindové fazole - granolu klíčky - vícezrnné chleby - pšeničné otruby - mu f Finy - mouku bílou ve větším množství - těstoviny (tvrdé) - zelí červené, bílé i čínské - houby - rajčata - brambory - olivy - pepř banány - kokos - mango - meloun - papáju - pomeranče a mandarínky - ocet - kečup - majonézu - worcester - pivo likéry - limonády - černý čaj.

JAKÉ BY NEMĚLY BÝT POUŽITY LÉKY A SUPLEMENTY?
Vitamin A a beta karoten (protože jich je teoreticky dostatek v doporučené stravě), makrolidová antibiotika.

NAOPAK JE NUTNÉ POUŽÍVAT TAKOVÉ, KTERÉ PODPORUJÍ:
a) imunitu (Echinacea, Ginseng, Antioxidanty, vit. C, železo, zinek, mateří kašička, Leuzea, Wobenzym);
b) srdeční oběh (karnitin, extrakt z hlohu, vitamín E, ale také vitaminy B12, niacin, vápník a chrom, bromelain, Laktobacillus acidophilus, s postupujícím věkem papain a bromelain a postupně i kompletní směsi zažívacích enzymů).

CO DĚLAT PROTI NADVÁZE:
a) Nejíst maso a tučné mléčné výrobky, velké fazole a v nadbytku ani pšenici (především chleba a zákusky);
b) cvičit - ale pouze sporty s menší intenzitou zatížení.


JAKÁ VÝŽIVA JE A NENÍ VHODNÁ PRO " BÉČKA " ?

DOPORUČENÍ PRO VÝŽIVU:
Může jíst maso, zeleninu, vejce, netučné mléčné výrobky, játra, hrozí nesnášenlivost laktózy.

CO NEJÍST?
Slaninu - kuře - drůbež - srdce - vepřové - ančovičky kraby - žáby - lososa - mušle - škeble a obecně mořské produkty, ale také zmrzliny a plísňové sýry - olej (jen olivový a lněný) - slunečnici - pistácie - buráky - dýně - fazole všechny malé druhy - červenou čočku - hrách - amarant corn-flaky - žito - bílý chléb - kuskus - ječmen - bulgur artičoky - tofu - tempeh - rajčata - olivy - křen - kokos karambolu - rebarboru - rajskou šťávu - bagety - muffiny kukuřici - sezam - pohanka - mandle - skořici - škrob kukuřičný - želatinu - pepř - tapioku - kečup - likéry limonády.

JAKÉ BY NEMĚLY BÝT POUŽITY DOPLŇKY A LÉKY?
Aloe, řecké seno, hořec, lípa, Senna.
Nedoporučuje se vakcinace proti obrně, použití chinolinových antibiotik (riziko nervových poruch).

NAOPAK JE NUTNÉ POUŽÍVAT TAKOVÉ, KTERÉ PODPORUJÍ:
a) tvorbu inzulínu (vitaminy B6, BI, zinek, chrom, hořčík);
b) odolnost proti virům (vitamin C, vitamin B12);
c) mozkovou činnost (Ginkgo, lecitín. Gotu kola, Eleuterococcus). CO DĚLAT PROTI NADVÁZE ?
Nejíst čočku, kukuřici, buráky, sezam, pohanku a pšenici, naopak jíst zeleninu, proso, vejce, netučné mléko, játra a vařit si čaj z lékořice.


JAKÁ VÝŽIVA JE A JAKÁ NENÍ VHODNÁ PRO KREVNÍ SKUPINU "AB" ?

DOPORUČENÍ PRO VÝŽIVU:
Skladba vychází z faktu, že jde o "směs" skupiny "A" a "B". S ohledem na to, že skupina "B" je ve stravě méně omezená, je nutné se vyvarovat potravin rizikových pro skupinu "A". Doporučují se sójové produkty, mořské produkty s výjimkou níže uvedených, zelenina zelená, řasy, ananas.

CO NEJÍST?
Slaninu - hovězí - kuře - kachny a husy - srdce šunku - telecí a divoké ptáky - ančovičky - žáby - lososa krevety - chobotnice - plesnivé a zrající sýry - parmazán plnotučné mléko - sezam a pastu z něj (tahini) - olivový olej slunečnice - fazole aduke a další drobné - hrách - pohanku corn-flaky, kamut - kukuřičné muffiny - avokádo - houby šii take - pepř - křen - chřest, banány - kokos - guave mango - pomeranče - rebarboru - karambolu - ocet - kiwi, pomerančový džus - kapary - ocet - kukuřičný sirup - kečup nakládanou zeleninu.

JAKÉ BY NEMĚLY BÝT POUZITY DOPLŇKY
Aloe, řecké seno, Senna.

NAOPAK JE NUTNÉ POUŽÍVAT TAKÉ TY PROSTŘEDKY, KTERÉ:
a) podporují imunitu;
b) mají protirakovinné působení;
c) podporují činnost srdce.
Jsou to především vitamin C, zinek, hloh, Echinacea, Astragalus, quercetin, třezalka, bromelain, mořské řasy, ostropestřec.

CO DĚLAT PROTI NADVÁZE
Nejíst: červené maso, velké fazole, semínka, kukuřici, pohanku a pšenici. Jíst: tofu, mořské produkty s výjimkou nevhodných, zeleninu, řasy a ananas.

ZÁVĚRY
Nechápejte zde uvedené informace ve významu "co je psáno, to je dáno". Už jen jednoduché úvahy, týkající se značné variability současných potravin, jejich nedostatečné kvality ve smyslu značného obsahu cizorodých látek a syntetických příměsí (tzv. potravinových aditiv) nebo dokonce použití genově změněných potravin mohou značně zkomplikovat rozhodování o sortimentu potravin vhodných pro tu kterou krevní skupinu či dokonce pro konkrétního jedince. Mnohdy není - z pohledu producentů potravin - jiné řešení než takové, jaké se v moderním zemědělsko-potravinářském komplexu používá. Jde o zajištění dostatečného množství potravin. Na druhé straně se však nemůžeme divit, že to vede ke vzniku obrovského počtu někdy až nepochopitelných potravinových nesnášenlivostí a alergií.
Komplikace také nutně vzniknou vzhledem k nesporné skutečnosti, že "výjimky potvrzují pravidlo". Právě značná variabilita genové výbavy každého jedince je příčinou tolika výjimek, že by se někdy mohlo zdát, že naprosto není reálné udělat obecné závěry, a tím méně pak doporučení. I kdyby se nepodařilo uplatnit téměř nic z toho, co bylo výše popsáno a doporučeno, základním přínosem tohoto materiálu je vysvětlení škodlivosti nic neříkajících obecných zásad - skutečně je zřejmé, že všichni nemůžeme jíst stejně
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama