Těžké nohy

14. ledna 2011 v 18:09 |  Zdraví a Krása

Jak ulevit těžkým a unaveným nohám


Bolí vás nohy? Máte pocit těžkých nohou? Nohy, které nosí hmotnost našeho těla, během života opravdu těžce pracují. Jsou nejvíce vzdáleny od srdce, a proto mohou nastat i potíže s jejich vyživováním. V každodenním životě bychom měli o své nohy pečovat, což většina z nás zanedbává.


Důležitá je správná obuv, nenoste podpatky vyšší než tři centimetry, boty často střídejte, zkontrolujte si obuv, důležité jsou kvalitní podrážky. Nejhorší ze všeho jsou úzké boty se špičatou špičkou a vysoké podpatky. Ty tělo naklánějí dopředu, takže celá hmotnost spočívá na jediném kloubu palce u nohy a to má za následek vbočené palce. Problémy s únavou nohou může způsobovat nízká klenba. Máte-li ploché nohy, sval na vnitřní straně lýtka musí těžce pracovat, rychleji se unaví a netlumí nárazy. Vhodné jsou vložky do bot, dají se koupit v prodejnách ortopedických pomůcek. 

Úlevu bolavým nohám přinese koupel, někomu více vyhovuje teplá voda, jinému studená. Ale příliš horká či úplně studená voda není vhodná, zvláště u lidí s diabetem. Výrazně povzbudivý účinek mají střídavé koupele, kdy si připravíme jednu nádobu s vodou horkou, druhou se studenou a obě nohy do nich ponořujeme střídavě. Příznivé účinky má bylinková koupel, například v odvaru z kaštanu. Zlepší krevní oběh a dodá pocit lehkosti. Pak můžeme namasírovat nohy citrusovým gelem, uleví se nám. Pomoci může i koupel ve slané vodě nebo s citronovou šťávou. 



Úlevu vám přinese vyvýšená poloha nohou. Položte se na záda a dejte nohy nahoru, měly by být asi o 30 cm výše než je hlava, a alespoň patnáct minut takto odpočívejte. 

Osvěžení přinese masáž. Prsty rukou postupně "promačkáváme" chodidla - od konečku prstů přes šlapku až po patu a nakonec přejdeme ke kotníku. Při masáži nohou postupujeme vždy zdola nahoru, tedy od kotníku ke stehnům. Účinek masáže znásobí tinktura z kaštanu nebo obyčejná francovka. 



Vaše nohy osvěží masáž tenisovým míčkem - postavte se a chodidlem stlačte tenisový míček, postupujte od středu plosky k patě, sklouzněte patou po míčku na obě strany a pak se vraťte směrem k polštářkům pod prsty. Masáž uvolní svaly a šlachy chodidla i klenby. 

Nezapomínejte na pohyb a cvičení, neboť únavě nohou je možné zabránit posílením svalů. Vhodná je jízda na kole, plavání a chůze, pomáhá i chození po patách nebo střídavě po špičkách a po patách. 

Gingo biloba (jinan dvojlaločný) zlepšuje prokrvení končetin a snižuje bolest způsobenou nedostatečným prokrvením dolních končetin. Úspěšně se používá i při opakovaných zánětech žil a při křečových žilách. 



Jídelníček bohatě zásobený vitaminem C a E zlepšuje průtok krve, pomáhá zmírňovat unavené nohy a křeče dolních končetin. Obdobně mohou působit i minerály hořčík a železo. Lepší průtok krve v nohách zajistí rutin, který je především v pohance a borůvkách. Mořské ryby obsahují téměř zázračné omega-3 mastné kyseliny, které blahodárně působí na pružnost našich cév
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama