Jídlem proti akné!

7. března 2012 v 15:23 |  Zdraví a Krása

Vitamín A

Také známy pod názvem retinol je velmi důležitý pro vaši pokožku.
Určitě víte, že při jeho nedostatku začne být vaše pleť nepříjemně drsná a suchá.
Vitamín A byste měla konzumovat společně s vitamínem E, který obsahuje tuk pro správné strávení "áčka".
Berete-li vitamín A v pilulkách, měla byste si dát pozor na jeho dávkování, protože ve velkých dávkách způsobuje suchou kůži, vypadávání vlasů a nepříjemné bolesti hlavy.
Konzumujete-li "áčko" a mýváte bolesti hlavy, je příhodné snížit jeho příjem.

Potraviny bohaté na tento druh vitamínu:

Játra-Obsahují velkou dávku vitamínu A, takže se nebojte a vyberte si jakékoliv zvíře. Podle odborníků jsou krůtí játra těmi nejlepšími.
Papriky-Máte k dispozici velký výběr druhů a barev.
Mrkev-Jednoduše ji snězte syrovou nebo ji povařte. Nejen, že vykonáte něco dobrého pro svou pleť, ale taky i pro své oči.
Sladké brambory-Skvěle chutnají, a navíc mají skvělé antioxydační účinky!
Červený salát-hodně vitamínů a skvěle se vyjímá v salátech.
Bylinky-petržel, majoránka, bazalka nebo oregano vám zpříjemní vaši pokožku.
Papaya-Toto exotické ovoce můžete jíst klasicky oloupané nebo si z něho udělejte šťávu.

Vitamín C

Je to jeden z antioxydantů, který je světově známý při boji proti nachlazení. Většina vitamínu C se nevstřebává kůží, ale samozřejmě ho můžeme najít v mnoha potravinách!

Potraviny bohaté na tento druh vitamínu:

Černý rybíz-Pokud nejsou zrovna teplé dny, určitě ho oceníte alespoň v džemech a ovocných džusech.
Guava-Toto ovoce je sice těžší k nalezení v chladnějších oblastech, ale věřte, že v Mexiku mají díky Guavě lidé mnohem lepší pleť!
Jahody-Na lahodných jahodách si pochutná snad každá z nás!
Papriky-Jsou bohaté jak na vitamín A, tak i na vitamín C.
Růžičková kapusta-Přidejte k ní i její další formy a uvidíte svou vzkvétající pleť!
Brokolice-ať už vařená nebo s omeletou, rozhodně ji musíte zkusit.
Citrusové plody-Pomeranče, citróny, grepy, limetky a další vás nejen skvěle osvěží, ale zlepší kondici vaší pokožky!

Vitamín D

Tento vitamín do sebe dostáváme skrze sluneční paprsky, ale neměla byste zapomenout, že přílišné slunění může škodit.

Potraviny obsažené na tento druh vitamínu:

Ryby-Sardinky, treska nebo losos je delikátní surovinou pro báječnou večeři a zdravou pleť.
Mléko-Vápník by se do našich kostí nevstřebal, kdyby sebou neměl svého věrného přítele v podobě mléka. Dejte si ale pozor, nadměrné pití mléka může vaší pleti uškodit.
Vejce-Existuje tolik receptů, jak je připravit! Omezte jejich kořenění a pokuste se je nepřipravovat na oleji.

Vitamín E

Vitamín E nám pomáhá nejen při hojení jizev, ale zbaví náš obličej od obtěžujících pupínků. Díky antioxydantům v něm obsažené budete brzy zbavena nepříjemných kožních problémů. Studie však prokazují, že byste ho měla konzumovat v menších dávkách.

Potraviny obsažené na tento druh vitamínu:

Slunečnicová semínka-Místo chroupání popcornu před televizí si raději pochutnejte na těchto zdravých semínkách.
Mandle-Platí to samé jako u slunečnicových semínek. Nezapomeňte koupit ty nepražené!
Olivy-Ať už černé nebo zelené, tato mňamka vám pomůže při boji proti akné.
Špenát, brokolice a listová zelenina-Těmito druhy zelenin svou pleť nejlépe potěšíte.
Papája-Jak již víte, toto zázračné ovoce je bohaté jak na vitamín A, tak i na vitamín E.
Borůvky-Syrové nebo zapečené v koláčku, určitě si pochutnáte!
Červená paprika-Užitečná zelenina ta paprika že?

Niacin

Niacin zlepšuje krevní oběh a může být aplikován na kůži jako účinná pleťová maska.

Potraviny bohaté na tento druh vitamínu:

Tuňák, sardinky a losos-Přidejte je ke svým oblíbeným těstovinám a udělejte něco dobrého pro svou pleť.
Kuřecí prsa-Každá z nás je miluje, tak proč si je nedopřát? Pozor si dejte na jejich přípravu, moc nekořeňte!
Krůtí maso-Tento druh masa vám pomůže zachovat si vaši figuru i pleť.
Telecí játra-Je to trošku nezvyklé, ale tato játra vám skutečně pomůžou dosáhnout bezchybnou pleť.

Zinek

Díky svému vysokému obsahu minerálních látek je známým bojovníkem proti akné. Často se používá i do pleťových masek.

Potraviny bohaté na tento prvek:

Telecí játra-jak už bylo zmíněno, těmito játry dostanete do svého těla správnou dávku niacinu a zinku.
Hovězí pečeně s nízkým obsahem tuku-Správná BBQ party se neobejde bez správného masa! Dopřejte sobě a svým hostům zdravou dávku pečeně, která udělá s pokožkou divy.
Sezamová semínka-Můžete je najít na pečivu, takže neváhejte a začněte svou pleť zlepšovat.
Zvěřina-Trochu divočiny nikdy neuškodí!
Ústřice-Dopřejte si špetku Francie a okuste ústřice.
Jogurt-Ty nejlepší jsou s probio kulturou, které podpoří vaše zažívání.
Krevety-Jeden z plodů moře, který chutná většině lidem a je prospěšné pro naše tělo.
Zelený hrášek-Je skvělým dodatkem zeleninových salátů, které posilní kondici vaší pleti.
Krůtí maso-je bohaté na mnoho prospěšných látek) (niacin).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama